DieselStjärnan skrev:For å titta på en 240TD -80 idag som ja såg på en gård jag åkte igenom för 3 år sen. han som ägde den hade velat göra i ordning den men insett att det aldrig kommer bli av (bonde) så han var villig att sälja den.
första intrycket var inte bra då båda vänsterdörrarna var upprötna, bakdörren hade till och med separerat från sig själv men håller tätt iaf så är mer en kosmetisk defekt om inte bes ska va petiga å klaga! får man väl silvertejpa!
men undertill var den helt ok, även golv fast förarsidan var lite halvdan men höll ändå ihop bra. fin inredning (svart) väldigt snyggt med halvgalon i min mening knappt något slit på förarstol (42 000mil)
motorrum fint, framskärmar ser bytta ut men de va för att han satte i innerskärmar när han köpte den (1991)
motorvärmare med batteriladdare + kupevärmeuttag. rostig/bulig baklucka som de brukar, men klädsel oerhört fin även i bak.
delat baksäte med 3 nackstöd (ovanligt? ja har aldrig sett de på en tidig s123 iaf)
höger bakdörr bula (går att räta ut, hade en lika på min bakdörr som gick att fixa, men inte lika styv och stadig som innan.)
bakskärmar rostiga även dom. men bortsett från det kosmetiska så skulle bromsarna va iordninggjorda (stått i svalgarage) men har vart avställd sen -06 så man vet ju inte, han hade inte vågat besiktiga den när de va tid så kanske hade den seglat igenom?
ska dit snarast och provköra då han inte hade batteri eller tid just nu.
han var låg bak men är väl för att nivåregleringen luftas ur? ska väl reda sig när man startar?
Någon som har en åsikt eller tips skulle va uppskattat.
//Philip
osla skrev:är den billig så köp. fin brukshink. men tyvär verkar folk tro att det är guld i tolvtre kombi diesel
osla skrev:7-8 tycker jag själv är för mycket. 5 lät lagomt. men som sagt så tror folk det är guld i dom och då blir det snabbt dyrt
sl500 skrev:vad kostar 1240.- en reggbes. kostar 1950.-
utan eu-certifikat.
swampmonkey skrev:sl500 skrev:vad kostar 1240.- en reggbes. kostar 1950.-
utan eu-certifikat.
reggbes beror väl lite på var man gör den, och hur mycket som ska göras, ungefär som att sätta ett generellt pris på en liter mjölk, det enda som verkar väldigt exakt över hela landet är Mcdonalds och deras cheesburgare
sl500 skrev:swampmonkey skrev:sl500 skrev:vad kostar 1240.- en reggbes. kostar 1950.-
utan eu-certifikat.
reggbes beror väl lite på var man gör den, och hur mycket som ska göras, ungefär som att sätta ett generellt pris på en liter mjölk, det enda som verkar väldigt exakt över hela landet är Mcdonalds och deras cheesburgare
det är nog tyvär så att det är samma pris oavsett
var du bor. kan skilja lite mellan de olika aktörerna.
så måste stationen ha en gubbe med den statusen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst