Kölis skrev:Börja med att fylla förgasarolja. Det ska vara upp till kanten och fyll INTE motorolja utan fyll automatlådsolja.
sl500 skrev:sitter ett membran i förgasaren
Msoderlund skrev:sl500 skrev:sitter ett membran i förgasaren
Yes..?
Kölis skrev:Tänk på att om du tar ur kolv och membran så kan gummit ha svällt så att det blir svårt att få tillbaka det igen. Ett trasigt membran brukar resultera i helt orkeslös motor. Har du dämp kolv som du skruvar ur för att fylla olja så fyller du upp till innerrörets kant.
Msoderlund skrev:Oljan fylld, ingen större skillnad.
Nästa naturliga steg känns som kablarna, men allt ser iaf tokfräscht ut och har inte rullat många mil..
Vars köper man tändkablar billigast? Vill EJ ha biltema men 700-1000kr för detta känns ocker... Nån som beställt från Tyskland?
Eller, någon som har nån annan idé vad dessa småryck kan komma ifrån, ojämn tomgång och småryck vid körning..
Msoderlund skrev:Oljan fylld, ingen större skillnad.
Nästa naturliga steg känns som kablarna, men allt ser iaf tokfräscht ut och har inte rullat många mil..
Vars köper man tändkablar billigast? Vill EJ ha biltema men 700-1000kr för detta känns ocker... Nån som beställt från Tyskland?
Eller, någon som har nån annan idé vad dessa småryck kan komma ifrån, ojämn tomgång och småryck vid körning..
sl500 skrev:Msoderlund skrev:Oljan fylld, ingen större skillnad.
oj. billigt. lika dåliga menar du väl![]()
jag köpte hos mercedes i tyskland till min sl500
3300.- sek endast det bästa är gott nog till min Bertha Benz
Msoderlund skrev:sl500 skrev:Msoderlund skrev:Oljan fylld, ingen större skillnad.
oj. billigt. lika dåliga menar du väl![]()
jag köpte hos mercedes i tyskland till min sl500
3300.- sek endast det bästa är gott nog till min Bertha Benz
Nja, reservdelspriserna är enormt dyra i Sverige jämnfört med i Tyskland. Du kan köpa exakt samma märke för en tredjedel av priset. Läs artikel i senaste teknikens världs tex. Köpte inte de i länken utan Bosch för 430kr inkl frakt vilket känns fair
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst