av Lofqvist » 2016-07-16, 20.37.14
Hej
Jag har en W111, men hoppas jag kan klampa in här också.
Bakaxeln jag har bytt till är en 3,69 från en 280, men den läcker lite olja, det kommer
några droppar när man stått stilla en stund.
Jag kunde justeringsfylla bakaxelolja efter bara några 10-tals mils körning + det blir fula fläckar.
Jag har skaffat en ny tätningsring, men läser i WHB att det är rätt komplicerat att byta packboxen.
Att skruva bort knutkorset kräver "Spezialschlüssel" mit "Halteschlüssel", kronmuttern ska sedan dras
med moment. Man kan tydligen även tappa spänningen i pinjonglagren, det låter "lite bekymmersamt".
Har nån gjort det här och kan tipsa om svårighetsgraden och behovet av specialhylsorna.
Eller är det kunnig verkstad som gäller, och vilken då?
Tack för tips o råd.
/Åke
Åke Löfqvist, medlem nr 630

[/url]
A208 CLK 230 Kompressor -03
S213 220d -18