Har problem med kylfläkten på denna bilen.
När bilen stängs av så går det ungefär 10 sekunder innan kylfläkten drar till för fullt.
Fläkten går helt till batteriet är slut.
När man vrider om tändningen igen så återgår den till normal.
Försöker tolka diagrammet men är ingen bilelektriker. Dock tror jag att jag tolkar rätt.
När jag mäter på kontakten vid fläkten får jag 12v på 2-red, 12v på 3 blk/red men inget på 4 grn/blu
Jag tolkar det dit att signalet från ME 44-43 grn/blu har ett kabelbrott nånstans.
Eftersom SAM ligger på toppen av luftfiltret så kan det hände att någon har varit lite brutal mot kablaget där.
Tänkte mäta om det finns kontinuitet på kabeln men jag är osäker på vilket kontaktstycke det är.
På toppen av luftfiltret sitter SAM med två kontakter. Framför denna ligger det ett kontaktstycke med (tror det var ca 16 stift i olika storlekar).
Några tips om vart jag kan hitta rätt kontaktstycke så jag kan mäta och eventuellt lägga en ny kabel?
Har en alternativ (temporär) lösning där jag kopplar ett 100a relä på matningen till fläkten som slår till med tändningen.
