ed9msi skrev:Ny repa med cabben i helgen till Saltsjöbaden och den gick jättefint utom när den blev varm och man stannade till, då gick den ojämnt men började gå jämt igen efter ca 20 sekunder utan att man gjorde någonting. Någon som vet vad elgrejen på bilden är till för? Den sitter på gaslänkaget och är kopplad till ström så någon motor är det men till vad?
Stranna skrev:ed9msi skrev:Ny repa med cabben i helgen till Saltsjöbaden och den gick jättefint utom när den blev varm och man stannade till, då gick den ojämnt men började gå jämt igen efter ca 20 sekunder utan att man gjorde någonting. Någon som vet vad elgrejen på bilden är till för? Den sitter på gaslänkaget och är kopplad till ström så någon motor är det men till vad?
Jag tror det är farthållarens ställdon.
Jörgen skrev:Stranna skrev:ed9msi skrev:Ny repa med cabben i helgen till Saltsjöbaden och den gick jättefint utom när den blev varm och man stannade till, då gick den ojämnt men började gå jämt igen efter ca 20 sekunder utan att man gjorde någonting. Någon som vet vad elgrejen på bilden är till för? Den sitter på gaslänkaget och är kopplad till ström så någon motor är det men till vad?
Jag tror det är farthållarens ställdon.
Yepp, - så är det.
8ballsten skrev:
Såg inte röken av någon annan 107:a på hela lapplandsturen, hoppas det blir bättre nu ned till skåne!
Mvh,
Sten 450SL-75
8ballsten skrev:Tog en repa upp till Sorsele förra veckan, det blev 150 mil, och mercan går som en klocka!
Har dock alldeles för breda däck å fälgar så det var inte så roligt på spåriga fjällvägar, även om det var fint!
Det blir en långresa till i veckan, nu ner till Kristianstad och kanske över till gotland när man ändå är i krokarna!
Såg inte röken av någon annan 107:a på hela lapplandsturen, hoppas det blir bättre nu ned till skåne!
Mvh,
Sten 450SL-75
LseKennet skrev:8ballsten skrev:Tog en repa upp till Sorsele förra veckan, det blev 150 mil, och mercan går som en klocka!
Har dock alldeles för breda däck å fälgar så det var inte så roligt på spåriga fjällvägar, även om det var fint!
Det blir en långresa till i veckan, nu ner till Kristianstad och kanske över till gotland när man ändå är i krokarna!
Mvh,
Sten 450SL-75
Du passerade Lycksele mitt under motorveckan. Om du stannat till hade du åtminstone kunnat se min 280 slc bland en massa andra fina åk.
celberg skrev:8ballsten skrev:
Mvh,
Sten 450SL-75
Det blir det säkert, här är det gott om dem.
Återvänd till R/C/W 107 SL & SLC
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster